پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227134
جزئيات بسته خروج از رکود اصناف/نوسازي ماشين‌آلات در اولويت
تاریخ انتشار : 1395/09/03 18:38:50
نمایش : 1176
رئيس اتاق اصناف ايران با اشاره به جزئيات بسته خروج از رکود اصناف، گفت: اولويت در اين بسته، نوسازي ماشين‌آلات و ابزارآلات واحدهاي صنفي است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار علي فاضلي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بسته خروج از رکود اصناف، گفت: اين بسته در حال نهايي‌شدن است و مسئوليت تدوين آن را وزارت صنعت، معدن و تجارت و نيز بخش توليد، بر عهده دارد که تاکنون هم جلساتي را با اتاق اصناف داشته‌اند.

رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينکه تقريبا شکل اوليه و اصلي کار آماده شده است، افزود: براي آن دسته از بنگاههايي که در امر نوسازي و بهسازي فعاليت دارند، تسهيلات خوبي در نظر گرفته شده است؛ زيرا معتقديم که نوسازي بنگاهها بايد يکي از اولويت‌هاي اصلي ما باشد.

وي با اعلام اينکه اگر قرار باشد که به سمت توسعه صادرات غيرنفتي پيش برويم، نوسازي و بهسازي ماشين‌آلات و ابزار آلات بايد در دستور کار قرار بگيرد، اظهار داشت: به طور حتم تامين نقدينگي بايد توسط نهادهاي پولي و مالي کشور تبيين شود.

فاضلي با اشاره به اينکه به زودي خبرهاي خوشي براي بنگاههاي صنفي داريم، گفت: براي تعيين رقم تسهيلات، حداقل‌ها را در نظر گرفته‌ايم؛ اما تسهيلات خوبي براي ورود ماشين‌آلات و نوسازي در اين بخش، ارائه مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، رضا رحماني، قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امر توليد هم پيش از اين به مهر گفته بود: قصد داريم يک دستورالعمل و بسته جديدي را براي اصناف ابلاغ کنيم که در آن،  به موضوعاتي مانند بازاريابي و مسائل مالي پرداخته مي‌شود و طرح‌هاي جديدي در اين خصوص داريم.

وي با اعلام اينکه در بسته اصناف به موضوع تحريک طرف تقاضاي خارجي و داخلي مي‌پردازيم، گفته بود: برنامه دولت افزايش ۱۰ ميليارد دلاري صادرات است، بنابراين براي اين موضوع، نياز به تحريک تقاضاي خارجي داريم. اين بسته منجر به رونق در بخش اصناف مي‌شود. البته نمي‌توان با اين تسهيلات، همه مشکلات بخش توليد و اصناف را حل کرد؛ اما جهشي براي خروج از رکود است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html